HOE EEN BEURTSCHIPPER ZICH SPECIALISEERDE IN TRANSPORT

80 jaar geleden begon in Vreeswijk de bouw van de Beatrixsluis. Voormalig beurtschipper (veerman) Joseph Brouwer bespeurde een kans en kocht enkele vrachtauto’s die werden ingezet bij de bouw van de sluis.

Dit bleek een goede zet. Ook later kwamen de vrachtwagens goed van pas en de basis van J. Brouwer en Zonen BV was gelegd.

Neem vrijblijvend contact op

MEEWERKEN AAN DE WEDEROPBOUW

Voor de wederopbouw van Nederland na de Tweede Wereldoorlog reden zijn vrachtwagens vers gebakken stenen van de steenfabrieken naar grote steden als Den Haag, Amsterdam en Rotterdam.


Begin jaren zestig vervoerde onze oprichter stenen naar Noord-Duitsland en het Ruhrgebied. Het grootste deel werd nog met de hand geladen en gelost. Kunt u zich voorstellen hoe zwaar dat werk was?

UITBREIDING NAAR KRAANVERHUUR

Tegelijkertijd floreerde de bouw in Nederland waardoor er steeds meer behoefte was aan bouwkranen. Als echte ondernemer speelde Brouwer hier snel op in en ging hij kranen vervoeren. In 1969 werd de eerste mobiele kraan gekocht.


Een echte krachtpatser: de 18 tons Bantam. In de loop der jaren heeft Brouwer vele nieuwe bouwkranen naar Nederland vervoerd en opgebouwd. Zo voerde hij voor de Oosterscheldewerken 52 Peiner kranen aan.

ALLROUND TRANSPORT- EN LOGISTIEKBEDRIJF

De generaties Brouwer die volgden, erfden het ondernemersbloed en de nuchtere aanpak van de oude beurtschipper.


Het familiebedrijf bleef groeien en is inmiddels gespecialiseerd in kraanverhuur, zwaar transport, opslag, overslag én distributie.